Историјат

  • 1887

    Почињу предавања из предмета „Мотори са клиповима“ на Машинско-техничком одсеку Техничког факултета Велике школе

  • 1901

    у оквиру Завода за електротехнику (у подруму капетан Мишиног здања), професор Стеван Марковић инсталира први мотор “система Дизел” од 10 КС

  • 1919

    На Техничком факултету изабарани наставници за предмет „Мотори СУС“ (Александар Косицки) и „Лаки мотори и аутомобили“ (Алексеј Лебедев)

  • 1920

    Увођење предмета „Гасни мотори“ (А. Косицки) на Техничком факултету

  • 1923

    Уводи се предмет „Грађење мотора са клиповима“

  • 1931

    Формира се Завод за моторе СУС као део Универзитета у Београду

  • 1932

    Оснива се Катедра за парне машине и моторе СУС (шеф Катедре Проф. Аћим Стевовић)

  • 1935

    Штампа се први универзитетски уџбеник „Мотори СУС“ (А. Косицки)

  • 1941

    Изграђена зграда машинских лабораторија у којој ће, након другог светског рата бити основани Завод за лаке (авио) моторе и Завод за моторе СУС (на углу данашњих улица Рузвелтове и Краљице Марије)

  • 1948

    У оквиру машинског одсека Техничког факултета формира се Катедра за термичке машине

  • 1956

    Катедра мења назив у Катедру за топлотне машине

  • 1963

    Катедра за топлотне машине прераста у Катедру за клипне машине а ускоро након тога у Катедру за моторе и моторна возила

  • 1972

    Оснива се посебна Катедра за моторе која у истом облику функционише и данас

  • 2005

    одсек постаје модул за моторе

Називи Одсека/Модула од 1972 до данас: Мотори

Координатори